Pastane Usulü Şekerpare (İrmiksiz)

Standart

Aslında bir şekerpare tarifim vardı hep yaptığım.. Ama şerbetli tatlı bizim evde çok gittiği için gördüğüm bu güzel şekerpare tarifini denemeye karar verdim. Çok lezzetli oldu.. Tarifin sahibi pastane usulü şekerpare diye adlandırdığı için bende aynı isimle anıyorum kendisini:) Yeşim Hanımın tarifi bu şekerpare ve benim irmikli şekerparemin yerini alacak güzellikte… İşte Yeşim Hanımın siteside burada. Tıklayınız. Teşekkürler Yeturla Lezzet Kareleri:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında ve mutlaka tereyağı!!)
  • 1 fincan sıvıyağ (türk kahvesi fincanı)
  • 4 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 tutam tuz
  • 3 su bardağı elenmiş un (Asıl tarifte 2,5 su bardağı ama benim ölçülerimle 3 bardak aldı)

Şerbeti için;

  • 4 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • Çeyrek limonun suyu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu tatlıda Yeşim Hanımın belirttiği gibi bazı püf noktaları var. İlki, kesinlikle tereyağı kullanılmalı. İkincisi ise; pudra şekeri, yağlar ve yumurtaları bir kaba koyup bembeyaz olana kadar çırpmak.  Sonrasında tuz ve karbonat ekleniyor ve elenmiş olan un yavaş yavaş eklenerek karıştırılıyor. Hamur kulak memesi kıvamına geldiğinde şekil verip tepsiye diziyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çatalla çiziyoruz ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırına atıyoruz. Tatlılar tamamen kızarana kadar pişiriyoruz. Üçüncü püf noktasıda bu zaten tatlının. Hiç beyaz yeri kalmayacak, tamamen kızarıcak. Fırına attıktan sonra şerbeti yapıp ılıması için soğuk bir yere alıyoruz. Tatlı fırından çıktığında 2 dakika kadar bekliyoruz ve ılık olan şerbetle buluşturuyoruz. Şerbeti çekme süresinde ara sıra ters çevirip iki tarafından da şerbeti almasını sağlıyoruz. Dinlendikçe güzelleşiyor tatlı… Çok lezzetli, mutlaka denenmesi gerekiyor. Afiyet olsun.

8 responses »

  1. tarif icin cokkkk tesekkür ederim,hayatimda yaptigim en güzel tatli,ve yedigim en güzel sekerpareydi.herkesde tarif soruyor.tekrar cok tesekkür ederim

  2. tarifi denedim tam tutuyor ölçüler süper hatta ben iki çorba kaşığı irmikte ekledim harika oldu.daha önce başka birsürü tarif denedim ya çatlıyordu yada yağ kusuyor hamur birtürlü tutmuyordu o sebeple ilk kez bir tarife yorum yapıyorum çünkü benim gibi bir çok insan olduğunu tariflerin yorumlarından okudum içiniz rahat deneyebilirsiniz birebir ölçüleri uygularsanız süper oluyor.emeği geçen tarifi bizimle paylaşan hanımefendiye de çok teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

