Güne kabak tatlısı yaparak başlamak..

Standard

İlk kez kabak tatlısı yapmak için dün akşam 1 kilo balkabağı aldım. Hemen eve geldim, gündüz teyzem ben akşamdan şekere yatırmadan yaptım çok güzel oldu demişti ama ben yinede o muhteşem tarifin sırrı için Anneciğimi aradım.  Annemin kabak tatlısının üzerine kabak tatlısı tanımam:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İşte tarif;

Malzemeler

  • 1 kg Balkabağı
  • 500 gr şeker (3 su bardağı kadar)

Kabakları akşamdan istediğimiz boyutta doğruyoruz ve yayvan bir tencereye koyup şekeri üzerlerine döküyoruz. Kapağını kapatıp uyuyoruz:) Sabah kalktığımızda şekeri erimiş kabaklarıda suyunu vermiş buluyoruz ve kısık ateşte kabaklar iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. Ara sıra kontrol ederek taşmasına engel olabiliriz. Kabaklar yumuşadığında ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Ceviz üzerine çok yakışır isterseniz biraz kaymak yada krema ile de servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun..

4 responses »

Bir Cevap Yazın

