Soğan Çorbası

Standard

Büyük önyargı ile yaklaştığım soğan çorbasını yapma fikri tamamen hasta oluşumdu. Gribe soğan iyi gelir, birde sıcak çorba olsa diye mutfağa girdiğimde kendimi  soğan çorbasını yaparken buldum. Tadına korkarak baktım ama sonrasında hasta halimle mutfağa girip yapmaya değmiş dedim..

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 4 büyük soğan
  • 2 iri diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 litre sebze suyu
  • kekik, karabiber, pul biber, tuz

Soğanı ve sarımsağı jülyen doğruyoruz, erittiğimiz tereyağında iyice kavuruyoruz. soğanlar renk değiştirdikten sonra unu koyup tekrar kavuruyoruz. Sebze  suyunu da ekliyoruz ve yarım saat kaynatıyoruz. sonrasında tuz ve diğer baharatları ekleyebiliriz. Ben çok üşendiğimden blenderdan geçirdim, süzmedim. Dilerseniz süzebilirsiniz.. Üzerine fırında yada tost makinasında kıtırlaştırdığınız ekmeklerden ekleyebilirsiniz. Fransızlar bu çorbayı üzerinde eritilmiş kaşar peynirli kıtır ekmekler ile yiyorlar.. Denemeye değer..

Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

