Portakal Reçeli

Standard

Portakalları ağacından toplayıpta o mis kokulu reçeli yapmamak olur mu? Olmaz :) Bugün kendimi biraz daha iyi hissettiğim için, mutfağa girdim. Portakalları yıkadım, dilimledim, rondodan geçirdim,  şeker koydum ve kaynattım. işte size tarif..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 6 adet portakal
  • 6 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • Yarım limon suyu

Portakal kabuklarını ince jülyen kesiyoruz ve 10 dakika üzerlerini geçecek kadar suda kaynatıyoruz. Bu suyu süzüp yeni bir kaynar suda 10 dakika daha kaynatıyoruz. Amacımız kabukların acılığını almak. Kaynattığımız kabukları tekrar süzüyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 portakalın suyunu sıkıyoruz, diğer 4 portakalıda rondodan geçiriyoruz. Rondodan geçirdiğimiz portakallarla şekeri tencereye alıyoruz, sıktığımız 2 portakalın suyunu ve 2 bardak suyuda tencereye ekliyoruz. Son olarak  portakal kabuklarınıda ekleyip yaklaşık 1 saat kadar kaynatıyoruz.

Sonra yarım limon suyunu ekliyoruz ve 10 dakika kadar daha kaynatıyoruz.
Önemli bir püf noktası var, soğuduğunda diğer reçellere göre daha fazla koyulaştığından kıvamını buna göre ayarlıyoruz.

Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz ve soğuduktan sonra kavanozlara boşaltıyoruz.

Afiyet olsun..

 

 

Bir Cevap Yazın

