Damla Çikolatalı Kurabiye

Standard

Aslında kendime söz vermiştim, top top tarçınlı kurabiyelerimden başka kurabiye  yapmayacağım diye. Çünkü bir türlü tutturamıyorum. Yada ben o kurabiyeden başka kurabiye sevmiyorum. Herkes çok güzel olmuş desede inanasım gelmiyor nedense.. Bu sefer  çook  eski kurabiye defterimden bir tarif denedim. Ama ellerime sağlık çok güzel olmuştu.. Yinede nedense içine pudra şekeri değilde toz şeker giren kurabiyeler tercihim değildir:)

Malzemeler

  • 200 gr margarin
  • 1 su bardağından bir parmak az toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 2,5 su bardağı un

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önce margarinle şekeri çırpıyoruz ve içine yumurtayı ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. sonrasında unu ve kabartma tozunu koyarak yoğurmaya başlıyoruz. En son damla çikolatalarıda ekliyoruz ve hamurdan istediğimiz şekilde parçalar yaparak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz. 170 derecede (önceden ısıtılmış) 30 dakika kadar pişiriyoruz. Ben iki tepsi yaptım, gittim geldim kontrol ettim. çünkü kararmalarını istemedim. ilk tepsim 30 dakikada ikinci tepsim 26 dakikada istediğim renge geldi. O yüzden sürekli kontrol etmek gerekir. Çıkarttığımızda kurabiyeler biraz yumuşak oluyor, tam soğumadan servis yapmıyoruz!! Afiyet olsun..

 

4 responses »

Bir Cevap Yazın

