Zeytinyağlı Yer Elması

Standard

 

 

 

 

 

 

 

 

O kadar çok döndüm dolaştım ki güzel bir zeytinyağlı yerelması tarifi bulana kadar..Bu arada 2 tanede tarif denedim.. Daha önce pazılısını yemiştim, çokta güzeldi ama ben pazılı yapmak istemedim. Sonunda evcini‘nin sayfasında harika tarif buldum.

Diğer okuduklarımla değiştirerek uyguladım. Özellikle nar ekşisi fikri için Evcini‘ne teşekkür etmek istiyorum. Çünkü nar ekşisi harika yakıştı yer elmasına..

Yer elmasına diğer yakışan ise adaçayı olduğunu düşünüyorum. İkisi çok iyi arkadaştırlar. Nar ekşiside bu arkadaşlığa dahil oldu ve mükemmel bir lezzet çıktı..

Malzemeler

  • 1/2 kilo yer elması
  • 1 büyük boy havuç
  • 10 adet arpacık soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 2 adet adaçayı yaprağı
  • tuz

 

 

 

 

 

 

 

 

Öncelikle  arpacık soğanları soyup zeytinyağ ve toz şekerle kızarana kadar çeviriyoruz. Ben tam olarak karamelleştirmedim. Evcini tam karamelleştirme uygulamış ama ben karamelleştirilmiş halini pek sevmiyorum. Sonra soyup doğradığımız yerelmalarını ve havuçları ekliyoruz ve 2 yaprak adaçayını koyup bir kaç dakika çeviriyoruz. Üzerlerini kapatacak kadar  su ekleyip orta ateşte pişiriyoruz.  Pişip soğuduktan sonra servis yaparken nar ekşisini ekliyoruz.  Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

