Kurtarıcı İrmik Helvası..

Standard

Tam ocağı kapatmıştım, çook nadir olarak çalan kapı zilinin sesi geldi.. Misafir…Karşı komşum Gülçin.. Ankara’ya taşındığımdan beri Eşim harici zili çalan tek kişi sucu oldu.. Burada çevrem yok, aslına bakarsanız İstanbul’da da fazla gelenim gidenim olmazdı. Ama burda hiç yok.. Benim gibi yalnızlığı seven birisi için çok zor değil. Ama gündüz, eğer su istememişsem ve aniden zilim çalıyorsa buda çok hoş..

Bazen tam bunalıma girecek gibi hissedersiniz, birşeyler yapmaya çabalarsınız ama hep uykunuz olur, hep yorgun olursunuz. İşte o zamanlarda tatlı en büyük kurtarıcıdır. Belki ufacık bitter çikolata belki bir anda yapılan irmik helvası..

İnsanların ikiye ayrıldığını düşünüyorum.. Tatlı sevenler, tuzlu sevenler :) Ben tatlı ailesine mensubum.. O yüzden hemen hemen her akşam farklı bir tatlı vardır evde. Bugün hiç yerimden kalkma gibi bir niyetim olmasa da en kolayından ne yaparım diye düşündüm ve İrmik helvası yaptım. Gülçin beğendi:) Eminim hepinizin bir İrmik helvası tarifi vardır. Ama bir kerede benimkini deneyin derim..

Aslında dolmalık fıstık koymayı hayal etmiştim ama evde kalmamış. Gülçin son anda beni kurtardı, sağolsun bir koşu ceviz getirdi. İçine değilde dışına koyduk.. Dilerseniz içerisine de ekleyebilirsiniz..

Malzemeler

  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 çubuk vanilya
  • ceviz

İrmiği erittiğimiz yağda  rengini alana kadar, başından ayrılmadan orta ateşte kavuruyoruz. Bu sırada başka bir tencereye şeker, süt, su ve vanilya çubuğunu koyuyoruz. Onlar kaynamaya başladığında zaten irmiğimiz rengini almış oluyor. Kaynayan sıvı karışımın içindeki vanilya çubuğunu alıyoruz ve karışımı irmiğin üzerine döküyoruz. Altını kısıyoruz. 15 dakika pişmesini bekliyoruz. Kapağı kapalı ama arada bir karıştırarak pişiriyoruz. Afiyet olsun..

2 responses »

Bir Cevap Yazın

