Zeytinyağlı Pırasa

Standard

Bazen hiç mutfaktan çıkmak istemiyorum, bugünde öyle bir gündü.. Biraz yoruldum sanırım.. Harika balkabaklı tart yaptım ama yarın paylaşacağım çünkü henüz pişmedi ve piştiğinde bende bloga yazacak hal kalmayacak biliyorum. Şu an bile, hala düşünüyorum pırasayı eklesem mi eklemesem mi diye:) Ama başladım bir kere. Başladığımız işide yarım bırakmayalım.. Birde fotoğraf makineme bir haller oldu, ayarlarında problem var sanırım güzel bir resim bulana kadar 50 fotoğraf çektim.. Belkide ruhani yorgunluğumdan dolayı içime sinen bir fotoğraf yakalayamadım. Ama tadı yeter:) İşte zeytinyağlı pırasa..

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 400 gr pırasa
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 1 büyük havuç
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • tuz
  • şeker
  • yarım limon suyu
  • 1 yemek kaşığı salça

Salçayı yağda kavuruyoruz ve üzerine doğradığımız havuç ve pırasaları ekliyoruz. Onları da kavuruyoruz, üzerini geçene kadar su ekliyoruz. Tuzumuzu, şekerimizi ve limon suyunu katıyoruz. Kapağı kapatarak 15 dakika orta ateşte pişiriyoruz. 15 dakika sonra pirinçleri ekliyoruz ve bir 15 dakika daha pişiriyoruz. Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

