Balkabaklı Tart.. Biraz acıbadem tadında..

Standard

Tart hamuru konusunda çok ince detaylar vardır diye okuyunca bir kaç yerde korkuyla başladım işe.. Bir türlü içime sinen bir tart hamuru tarifi bulamadım. İçime sinen derken sadece resimlerinin içime sinmesi gerekiyordu. Çünkü tart hamuru için baktığım tariflerin hepsine güveniyordum. Bir tanesi beni çekmeliydi. Sonunda buldum..Martha Stewart tabiki.. Tariften sadece hamurun malzemelerini aldım , onuda biraz değiştirdim ve balkabaklı dolgu için biraz hayalgücümü çalıştırdım. Sonuç harika oldu. Martha Stewart’a teşekkür ederek tarifi sizlerle paylaşıyorum. Mutlaka deneyin. Bundan sonra daha sık tart yapacağım, çok eğlenceli oluyor..

 

 

 

 

 

 

 

 

Hamur için Malzemeler

  • 2 çay kaşığı elma sirkesi
  • 2 yemek kaşığı buzlu su
  • 200 gram tereyağ
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 su bardağı un

Dolgu için Malzemeler

  • 500 gr balkabağı
  • 100 gram krema
  • 1 çay kaşığı acıbadem aroması
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker

 

 

 

 

 

 

 

 

Öncelikle kabakları şekerle ve az suyla haşlıyoruz. Zaten suyunu çekmiş oluyor, çekmemişse süzüyoruz. Hamur için tereyağını küp küp kesip buzluğa koyuyoruz. Çünkü çok soğuk olması gerekiyor. Bu arada suyuda buzlukta soğutuyoruz. Un, tuz ve şekeri karıştıyoruz, tereyağını koyuyoruz ve karıştırıyoruz. Suyu ve sirkeyi azar azar ekliyoruz. Hamurumuzu buzdolabında 1 saat kadar dinlendiriyoruz. Bu arada kremasınıda yapıyoruz. Haşlanan balkabaklarını püre haline getirip krema ve yumurtayı ekliyoruz. Acıbadem aromasınıda koyup karıştırıyoruz. Dinlenen hamuru merdane yardımı ile açıyoruz. Hamuru tart kalıbına seriyoruz, kenarlarını düzeltiyoruz ve üzerine folyo koyarak kuru bakliyatı döküyoruz.. Kabarmasını önlemek amaçlıdır. 160 derecede önce bakliyatlarla 20 dakika sonra bakliyatları ve folyoyu alarak 10 dakika pişiriyoruz ve dolgu kremasını ekleyerek 30 dakika daha pişiriyoruz. Afiyet olsun. Bu arada Acıbadem aromasınında balkabağına çok yakıştığını keşfetmiş bulunuyorum. Bundan sonra Kabak tatlılarında kullanacağım…Ben pasta malzemeleri satan bir dükkandan almıştım acıbadem aromamı.. Çevrenizde yoksa böyle bir dükkan Dr. Oetker’in acıbadem aromasını marketlerde bulabilirsiniz…

2 responses »

  1. ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOOO BU YAA MÜKEMMELL ELLERİNE SAĞLIK VALLA BİDE YEMEK VARDI AMA İŞTE ARTIK BAŞKA ZAMAN İNŞALLAH

Bir Cevap Yazın

