Yağmurlu hava, karanlık odalar, mis kokulu ekmek..

Standard

Ankara’ya yağmur yağıyor. Hava puslu, odalar karanlık..  Mutfakla salon arasında gidip geliyorum. Buzdolabına bakıyorum. Aklımda olan tarifleri düşünüyorum.. Değişik birşeyler yapmalı. Farklı tarifler üretmeli.. Dün tekrar yaptığım ekmeğim çok beğenildi. Gerçekten lezzetliydi. Kendi stilimi buldum ekmek konusunda:) Sanırım artık daha az ekmek alınacak marketlerden, büfelerden. Özellikle evin çevresinde yakın fırın olmayınca büfe ekmeklerine katlanmak zor oluyordu. Azaltmak zevkli olacak.

Evde ekmek pişmesi çok güzelmiş. Keşke her zaman böyle yapsaydım. İşin kolayına kaçmak, tembellik yapmak ara sıra olur tabi ama artık inanın dışarıdan ekmek almak istemiyorum. Zaten hep fırınların hijyeni konusunda şüphelerim olmuştu. Düşünmemeye çalışıp alıyor ve yiyiyorduk… Artık daha az alıcaz sanırım..

Tabi bir süre sonra bu bana zor gelmeye başlayacak:) Bir ekmek yapma makinası almak için arayışlara başlayacağım.. Hatta derhal başlamalıyım:)

Ekşi mayalı ilk ekmeğim (burada) gerçekten ekşi olmuştu. Hani köy ekmeklerinde ki hafif ekşilik olur ya, tamda öyleydi..Sonra mayamı dolapta devam ettirdim. Bu seferki daha az ekşiydi.. hatta neredeyse ekşiliği yoktu diyebilirim.. Sizde deneyin. Ekmeğinizi evde yapın!

Bir Cevap Yazın

