Reçelli Kurabiye

Standard

Eee balkabağı reçeli yapılır da yılbaşı davetinde sunmak için kurabiyelerin üzerine koyulmaz mı? Koyulur… Kurabiyeleri severim. Ama yemeyi değil daha çok yapmayı severim.Tabi çok severek yediğim kurabiyeler de var.. Tek tük.. Neyse sonuçta kurabiyeyi yaparken bir hamura bir sürü malzeme ekleme gibi imkanınız oluyor ya işte bu bana büyük zevk veriyor..Mesela ben bu hamuru yaptıktan sonra 5’e ayırdım. Her birine başka malzemeler ekledim.. Bu hamur bunu kaldırabiliyor.. Reçelli için sade olanı tercih ettim. Biraz hayal gücünü kullanarak harika kurabiyeler yapabiliriz..

Malzemeler

  • 350 gr un (2,5 su bardağı)
  • 200 gr margarin
  • 2 yemek kaşığı ince çekilmiş fındık
  • 140 gr pudra şekeri (1 su bardağı)

Ek malzemeler

  • Balkabağı reçeli
  • Portakal reçeli
  • Böğürtlen reçeli
  • 1 tatlı kaşığı türk kahvesi
  • 1 tatlı kaşığı kuş üzümü
  • karanfil
  • 1 çay kaşığı vanilya aroması

Ek malzemeleri evinizde bulunan reçellere ve diğer malzemelere göre kullanabilirsiniz tabiki.. Ben kullandığım malzemeleri yazdım. Hamurun tüm malzemelerini karıştırıyoruz ve sonrasında hayal gücümüzü kullanıyoruz. Reçelli kurabiye başlığım olduğu için önce onu anlatayım. Ben hamuru yaptım ve 5’e böldüm. Bir parçasını sade reçelli kullanmak için top top taptım, fırın tepsime koyup üzerine biraz bastırdım ve ortalarını işaret parmağımla biraz çökerttim. Piştikten sonra ortasına reçel koydum.Bu arada kurabiyeleri 180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz. İşte resmi…

 

 

 

 

 

 

 

 

Ayırdığım diğer 4 parçadan birine türk kahvesi koydum, birine kuş üzümü, birine vanilya aroması koydum ve üzerine 1 karanfil sapladım..Son parçamıda damla çikolatalı yaptım.. İşte onların resmide aşağıda.. Afiyet olsun..

Bu arada çam ağacı ve baston şeklinde kalıbım yoktu, yılbaşında bu şekiller çok cici oluyor, ben bir kartona şekilleri çizdim ve makasla kesip kalıp yaptım kendime.. Sizde istediğiniz şekli bu yöntemle yapabilirsiniz..

2 responses »

Bir Cevap Yazın

