Muffinler yanınca :) Melancolia!!

Standard

Mutfağıma eski kıyafetlerden tablo yapmaya dalınca minik keklerim malesef yandı… halbuki ne kadar uğraşmıştım.. Neyse ki üstlerine krem şanti ile süs yapıp yanık rengini görmemeyi sağladım.. Tadı güzeldi ama daha güzel olabilirdi yakmasaydım eğer.. Dün akşam evde tek başınayı oynadığım için o blog senin bu blog benim dolaştım durdum.. Sonunda burada bir tarif buldum, biraz değiştirdim. Umarım tarifin azizliğine uğramam diyerek başladım bugün muffinleri yapmaya. Yaptım, fırına attım. Geçtim tablomun başına.. Arkada Madonna çalarken dalıp gitmişim.. Kekleri hatırlayıp, fırına koştuktan sonra artık çok geç olduğunu farkedip, Madonna’yı kapatıp direk Amalia Rodrigues’e geçtim. Nede olsa o andan itibaren hüzünlüydüm.. Keklerim yanmıştı.. Melancolia…Fado, fado fado.. Denize giden Portekizlilerin artık gelmeyecekleri anlaşıldığında yakılan ağıtlardan doğan yoğun hüzünlü müzikler.. Tamda evde tek başına, kekleri yanan Simge’ye göre…

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 300 gr un(2 su bardağı)
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 140 gr toz şeker(1 su bardağından biraz az)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/4 su bardağı süt
  • 2 elma

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuru malzemeleri ayrı, sıvı malzemeleri ayrı kaplarda karıştırıp sonra tek kapta birleştiriyoruz. Rendelediğimiz elmaları ekliyoruz ve 175 derecelik fırında 35 dakika pişiriyoruz. Onlar fırındayken Madonna dinlemiyoruz:) Yok ben illa dinleyeceğim diyorsak, krem şanti yada süslemek için başka şeyler yapmak durumunda kalabiliriz :) Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

