Ispanaklı Kiş

Standard

Anneannem bir pırasalı  börek yapardı eskiden, tüm ev halkı bayıla bayıla yerdi, ben tadına bile bakmazdım. Sonra büyüdüm, eskiden yanına yaklaşmadığım yiyeceklerin tadına bakıp onları keşfetmeye başladım. İşte ıspanaklı kişte onlardan biri.. Onu ilk gördüğümde bu tartın rengi neden böyle, ne var bunun içinde, böyle tart mı olu diye düşünmüştüm.. Yoğun açlık ve ısrar üzerine tadarak, içinde ıspanak ve peynir olduğunu sonrada tart değilde kiş olduğunu öğrendim. Ve önyargılarıma orada bir notka koydum. Sonrada ilk işim Anneannemin pırasalı böreğini tatmak olmuştu.. Ne çok şey kaçırmışım meğer..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler (28cm lik tart kalıbı-Hamur için)

  • 370 gr un (yaklaşık 2,5 su bardağı kadar)
  • 100 gr tereyağı
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz

Dolgusu için

  • 400 gr  ıspanak
  • 1 büyük boy soğan
  • 1 yumurta
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 kalın kare dilim beyaz peynir.
  • 150 ml krema
  • tuz
  • karabiber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İç malzemesini hazırlamak için soğanları yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavuruyoruz. Doğradığımız ıspanakları içerisine koyup, suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çekince ocaktan alıp sırasıyla, peynir, tuz, karabiber koyuyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Bu sırada hamuru hazırlayıp Buzdolabında 15 dakika dinlendiriyoruz.  Süre sonunda hamuru açıyoruz ve tart kalıbına yerleştirip üzerine bakliyatları koyup fırına atıyoruz. Bakliyattan daha önce balkabaklı tart tarifimde bahsetmiştim. 20 dakika 180 derecelik fırında pişirdikten sonra üzerindeki bakliyatları alıp 10 dakika daha pişiriyoruz.  Bu sırada soğumuş olan ıspanaklı harcımıza bir yumurta ve 150 ml krema ekleyip karıştırıyoruz.  Pişen tartımızın üzerine harcı ekliyoruz ve tekrar fırına veriyoruz. Aynı derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Üzeri kızarınca folyodan kapak yapıyoruz ve 40 dakika daha pişiriyoruz. Neşeyle yemeniz dileğiyle:)

4 responses »

  1. canım çok leziz görünüyo. ıspanak benim favorimdir. ennn enn en kısa zamanda uygulamaya geçircem tarifini. bütün gün bişeyler yememe rağmen şu an canım bunu da yemek istedi… :D yakında yusyuvarlak bişey olup çıkıcam bu gidişle :)

  2. Ben de annemin yaptığı,sevmedğim şeyleri sonradan bayıla bayıla yedim.Annem; “banaymış eziyetin “der hep..Çok güzel görünüyor,denemek üzere not alıyorum,sevgiler :)

Bir Cevap Yazın

