Akordeon Patates:) (Ziehharmonika – Hasselbacken)

Standard

Blogları gezerken patatesin bu mükemmel şekilli sunumuna rastladım. İşte burada.  Çoğu sitede arasına peynir yada pastırma koyarak yapmışlar. Ben birşey koymadan yaptım. Ama peynir ile de süper olur diye düşünüyorum. Yılbaşında peynirli olanını denemeyi düşünüyorum. Hatta taze patates bulabilirsem onunla yapacağım.  Pişmesi biraz uzun sürüyor ama değiyor. Ben piştiğini düşünmüştüm ama pişmemişlerdi 1 saat içinde. işte o yüzden taze patatesle yapmak daha az riskli gibi:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Patatesleri soyup iki yanına birer bıçak koyarak dilim dilim kesiyorsunuz. Yanlara koyduğunuz bıçaklar sizi durdurduğu için sonuna kadar gidemiyorsunuz ve bu güzel akordeon şekli ortaya çıkıyor. Zeytinyağının içerisine kekik, tuz, karabiber, pulbiber koyup bir fırça yardımıyla patatesin her yerine sürüyoruz. Kestiğimiz her dilimin içerisine iyice sürdükten sonra 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 1 saat pişiriyoruz. Fırından çıkarınca iç taraflarını kontrol ediyoruz ve pişmemişse biraz daha pişiriyoruz:) Afiyet olsun..

2 responses »

  1. Taze patates daha zor pişiyomuş diye duydum. ama bence tavuk poşetinde çok daha çabuk ve daha lezetli olur sanırım görünüşü çok güzel :)))

Bir Cevap Yazın

