Yıl sonu, Yıl başı

Standard

Aslında bu yazıya kokina resimleri koymak isterdim. yılbaşı sofralarını anlatsın diye.. Ama almadım ben kokina. Yılbaşında Annemlerde olacağım için, onun kokinaları zaten hazırdır:) Bende düşündüm, en güzel kokina olarak Zeynep’in kokinasını seçtim:) Ve bu yazıya eşlik etmesi için işte sayfası:)

Yılsonu.. Neylerin sonu olacak acaba. Ve Yılbaşı nasıl başlangıçlar getirecek hayatıma diye düşünmekten alamıyorum bu ara kendimi. Her yılbaşında birşey değişmiyor, sadece eğlence olsun işte diye düşünür dururdum. Bu sene farklı olacak benim için. Yeni yıla farklı başlayacağım. Ve umarım istediğim gibi gider koca yıl ve ondan sonraki koca yıllar.. Koca yıl derken ne kadar büyük geliyor ama öyle hızla geçiyor ki küçücük kalıyor bittiğinde. Yılbaşı Menümü sonunda belirledim. Annemlerde kutlayacağımızı kararlaştırdığımızda çok heyecanlanmıştım. Hemen bir taslak menü çıkardım sonra üzerinde oynadım da oynadım. Şimdi nedense o kadar heyecanlı değilim ama işte 2012 nin menüsü bizde böyle;

  • Çorbada değişiklik yapmak istedim. davet yemeklerinde hep kırmızı mercimek olurdu bizim evde ama bu sefer farklı olacak. Neyseki aynı ailedenler, yani aşırı bir değişiklik yok:) : Yeşil Mercimek Çorbası
  • Ara Sıcak mevzusunu çok düşündüm. Patlıcan köftesinden patates köftesine kadar aklıma gelmeyen kalmadı ama sonunda börekte karar kıldım. Fırında yapılacak muska böreği yada yine fırında olacak sigara böreği ara sıcağımız olarak sofrada yerini alacak.
  • Mezeler, mezeler, mezeler… Çok aşırıya kaçmamak lazım.. Azda olmaz, çok severim çünkü:) Hep yapılanlar çok klişe ama tadları çok güzel. Hem biz farklı tatlara açık değiliz böyle özel günlerde. Eee bu durumda her zaman yapılanları farklı sunmak en güzel çözüm diye düşündüm. Daha önce paylaştığım mezelere üzerlerine tıklayarak ulaşabilirsiniz. İşte mezeler: Olmazsa olmaz haydari, çerkez tavuğu, acılı, Lale kanepeler, pane harçlı tavuk küpleri, zeytinyağlı barbunya, kereviz salatası, patlıcanlı meze(henüz yoğurtlumu yapsam yoksa yoğurtsuzmu karar veremedim), tonbalıklı salata. İşte mezelerimiz bunlar olacak.
  • Ana Yemek.. İşte işin en zor kısmı.. Sanırım Kırmızı et olacak ana yemeğimiz.. Güzel bir orman kebabı olabilir..Yada kağıt kebabı.. Çok kararsızım.. Birde pilav var. Örgülü pilav. İç pilav şeklinde hazırlanıp dışarısına hamurla kaplayacağım. İnanın daha önce yapmak isterdim ama bu hafta biraz yoğun..
  • Tatlı, Anneciğim balkabağını şimdiden bahçeden eve getirmiş:) O yüzden annemin güzel balkabağı tatlısı olacak sofrada.

Yılbaşı soframız hemen hemen böyle, umarım biraz ışık olur aklınızda karışıklık varsa..Değişik ve güzel sunumlarla yine mi dedirtecek mezelerinizi ve yemeklerinizi masalarınızın baştacı yapabilirsiniz.. Afiyet Olsun..

Bir Cevap Yazın

