Çerkez Tavuğu

Standard

Çerkez tavuğu için mayonez yaptıktan sonra mezeyi de artık hazırlayabilirim diye düşünüp tavukları haşlamaya başladım. Onlar haşlanırken yazımıda yazayım, resimleri sonra eklerim.. Tabi yazıyı yayımladığımda resimler olacak.. Aslında yılbaşı soframızda da vardı çerkez tavuğu. Bence balık hariç her sofraya yakışan bir meze. Yada ben çok sevdiğim için her zaman, her yemekle yenilebileceğini düşünüyorum. Hemde çok kolay. Bazı mezeler el oyalar. Bu öyle değil. Robotun içine cevizleri, tavuk göğsünü atıp çekiyorusunuz.. malzemeler hazırsa, 2 dakikada hazır oluyor mezemiz de..

Aslında mayonez, yoğurt girmez çerkez tavuğu tarifine.. Benimki birazda kendi damak zevkime göre uyarlanmış hali.. Çerkez tavuğu salatası da diyebiliriz:)

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 1 çay bardağı kırılmış ceviz içi
  • 1 çay bardağı robotta çekilmiş ekmek içi
  • 1 tavuk göğsü
  • 3 su bardağı su
  • 4 diş sarımsak
  • tuz, pulbiber
  • 4 yemek kaşığı mayonez
  • 1 yemek kaşığı yoğurt

Benim ekmek içim buzlukta hep bulunur ve bugün mayonezide kendim yaptım.. Ohh değmeyin keyfime:) Tavuk göğsü 3 bardak su ile pişirilir ve soğutulur. Sarımsak, ceviz  ve tavuk göğsü robotta çekilir. Tavuğu pişirdiğimiz sudan 5 yemek kaşığı alınır ve ekmek içleri bu su ile ıslatılır. Tüm malzemeler karıştırılır ve bu lezzetli meze ortaya çıkar. Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

