Mayonez Yapımı

Standard

Aslında mayonezi pek eve sokmamaya çalışıyorum. Meze yapılacak sofralar haricinde soframda kullanmıyorum. O kadar yağ vücuttan sabaha kadar spor yapsak gitmez valla:) Ama bazı mezelerde gerekli oluyor. Dışarıdan alacağıma evde kendim yapabilirmiyim acaba diye başladım ufak çapta bir araştırmaya. Kitapları, dergileri, güvendiğim siteleri dolaştım ve sonuçta güzel bir mayonez yaptım. Mutfağı fazla dağıttım ama başarılı olduğu için hiç gözüme batmadı dağınıklık. Ben 1 büyük kase çerkez tavuğu için az miktarda yaptım mayonezi. Bu arada çerkez tavuğunun tarifinide bugün ekleyeceğim. Pek mayonez kullanılmaz ama kullanıldığında bence daha güzel oluyor. İşte evde çok kolay yapacağınız mayonez tarifi;

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 1 adet orta boy yumurta sarısı (mutlaka oda sıcaklığında olmalı)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı tuz

Mayonez yapmanın en önemli tarafı yumurtanın oda sıcaklığında olması ve mikser ile karıştırılması. Elinizde karıştırmak isterseniz uzun sürer ve yorucu olabilir. Buda bir daha mayonez yapmak için hevesinizi alır götürür..Kaba yumurtanın sarısını alıyoruz ve  iyice çırpıyoruz. Sıvıyağı azar azar ilave ederken çırpmaya devam ediyoruz. Tüm yağı bu şekilde ilave ettikten sonra limon suyunu da ekliyoruz. Çırpmayı kesinlikle bırakmıyoruz. En son tuzu ilave edip bir kaç dakika daha çırpıyoruz ve kapağını kapatıp dolaba koyuyoruz. Biraz dinlendiğinde tam kıvamına gelmiş oluyor. İçerisinde nişasta olan tariflerde okudum ama pek içime sinmedi. Bu biraz ordan biraz burdan tarifi. Ama genel olarak malzemeler bunlar. Hardalda ekleyen var.. Bende hardal yoktu. Bir dahaki yapışıma hardalda kullanmak istiyorum. Sonuç itibariyle malzemeleriniz  tazeyse bu tarif tam bir mayonez oluyor. Afiyet olsun..

Bir Cevap Yazın

