Pita Ekmeği

Standard

Ne zamandır evde ekmek yapıyorum. Bana çok büyük zevk veriyor. Hiç üşenmiyorum. Yap denildiğinde, yorgunluktan ölsemde, keyfim olmasada hemen yapacağım tek şey ekmektir sanırım. Sabahın 5 inde uyanıp, gözlerim yarı uykulu hamur yoğurduğumu hatırlarım. Ekmek yapma aşığı oldum.. Aslında eşimin damak zevkine uysa farklı farklı tariflerde deneyeceğim ama ziyan olacak diye korkumdan yapmıyorum. Keşke apartmandaki herkesi tanısaydım. Öyle olsaydı pişirip pişirip dağıtırdım ekmekleri. Bazen alt komşuma haftasonu ekmek pişirip götürmek istiyorum ama tepkilerinden çekiniyorum. Ne alaka canım bu diyebilirler :) Sonuç itibariyle ekmek hamurunun malzemelerini ölçüp karıştırmayı, dakikalarca elimde yoğurmayı, mayalanması için beklemeyi ve fırında pişerken yaydığı kokuyu çok seviyorum. Her aşama bana ayrı ayrı zevk veriyor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ama dün şunu anladım ki,artık bütün ekmekler bir yana pita ekmeği bir yana benim için. Fırına attığımda bir anda kabarması o kadar mutluluk verdi ki bana, sanki dünyanın en güzel ekmeğini yapmışım gibi hissettirdi. Bir kaç pita tarifim vardı yapılmayı bekleyen. Ben dün ilk kez yaparken pitayı, en güvendiğimi yapmaya karar verdim, hüsrana uğramamak için. Ve gerçekten çok başarılı oldu. Ölçüler malesef gr. ve ml. olarak. Bir dahaki sefere onları bardakla ölçerek yazıma eklerim. Ama gr usulü yapmak bana daha çok zevk veriyor. Mutfak tartınız varsa sizde deneyin. Hiç zor değil, çok zevkli.. İçine yağ sürüp tulum peynirini de koyunca ooohh yemede yanında yat cinsten..

Benim için blogum içerisindeki reçetelerden en yemede yanında yat olanı budur heralde :) Şimdiden afiyet olsun..

Malzemeler

  • 100 ml ılık süt
  • 360 gr un
  • 40 ml yoğurt
  • 20 ml ılık su
  • 1 tatlı kaşığı instant maya
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı sıvıyağ

 

 

 

 

 

 

 

 

Sütü ılıttıktan sonra maya ve şekerle karıştırıp kabarmasını bekliyoruz. Yaklaşık 5 dakikaya kabarmış oluyor. Sonrasında geri kalan malzemeleri ekleyip Hamuru yoğuruyoruz. 15 dakika yoğuruyoruz. Top haline getiriyoruz ve yağlı kağıt serili tepsiye koyup mayalanması için sıcak bir yere koyuyoruz. Hamur 2 katına çıkana kadar mayalanması için bekliyoruz. Benim sürem 1,5 saati buldu. Mutfağım çok sıcak değildi. Sürenin sonunda 4 parçaya bölüyoruz ve her parçayı hafif unlanmış tezgahta 10 cm çapında açıyoruz.  Fırını 220 derece ısıtıyoruz. Fırın 220 dereceye gelmeden pitaları atmıyoruz.  220 dereceye gelince fırına atıp 10 dakika pişiriyoruz. Eğer tam 10 cm çapında açtıysanız ve fırınınız tam ısındıysa 10 dakikadan fazla sürmüyor pişmesi. İçine istediğimiz malzemeyi koyup afiyetle yiyoruz.

Bir Cevap Yazın

