Brüksel lahanası sever misiniz?

Standard

 

 

 

 

 

 

 

 

Brüksel lahanası severmisiniz? Sevmiyorsanız bu tarifi deneyin, seveceksiniz:) Bence kesinlikle brüksel lahanasının en güzel hali bu! Aslında ben her türlüsünü severim bu miniklerin ve fırsat buldukça mevsiminde tüketirim. Benden başka seven olmadığı için, kimseler yokken pişirir yerim:) Ahh ahh bir deneseler, ne kadar lezzetli olduğunun farkına varsalar.. Bu brüksel lahanasının kavrulmuş ve kremalı hali.. Çok leziz ve çok başarılı bir tarif.  Sevdiğim blogları dolaşırken, Tammy‘nin sayfasında rastlamıştım bu tarife. oda  Molly Stevens’ın All About Braising adlı kitabından uyarlamış. Ve hemen denedim.  Tammy’nin tarifine göre çok ağır olduğu için ben kremanın yarısını süt ile tamamladım. Sosu fazla çektirmedim. Soslu daha lezzetli olur diye düşünerek. Birde margarinle yada sıvı yağ ile denemeyin çünkü tereyağı ayrı lezzet veriyor. Arada sırada bu şekil yapmalı minik lahanaları.. Kırmızı etin yanınada çok yakışır diye düşünüyorum.. Şimdiden afiyet olsun..

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 250 gr brüksel lahanası
  • 1/4 su bardağı krema
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1/2 limon suyu (limon suyunu önce çeyrek limon koyarak deneyin, ekşiliği azsa yarım limona çıkarabilirsiniz. Ben ekşi sevdiğim için yarım limon kullanıyorum)
  • Tuz ve karabiber

,

 

 

 

 

 

 

 

Orta ateşte tereyağını eritiyoruz ve temizlenmiş, ikiye bölünmüş brüksel lahanalarını tavaya atıp 5 dakika spatula yardımıyla karıştırıyoruz. Lahanaların kesik kısımları kızardığında tuz ve karabiberi ekliyoruz. Ardından ateşi kısıp, süt ve kremayı koyuyoruz. En kısık ateşte kapağını kapatıp 15 dakika pişiriyoruz. Süre sonunda altını kapatıp limonu sıkıyoruz ve servis tabağına alıyoruz.

Bir Cevap Yazın

