Truff yaptım :) Yalancı Truff :)

Standard

Aslında truff krema ve çikolatadan yapılır. Ama evdeki artık kekleri kullanarakta mükemmel bir tadımlık halini alıyor. Kahve yanında misafirlerinize ikram edebilirsiniz. Çikolata aşkınız kabardığında dolaptan gidip gelip atıştırabilirsiniz. Yani bu benim yaptığım aynı yalancı tavuk göğsü gibi, yalancı truff.. En azından ben öyle düşünüyorum:) Yapımı da çok kolay. Ana malzemelerimiz çikolata, krema ve yan malzememiz artan kek. En son süslemek sizin damak zevkinize kalmış. Dilerseniz kakaoya, hindistan cevizine, antep fıstığına, file bademe yada tekrar çikolataya bulayabilirsiniz. Ben sade yaptım. Yani olduğu gibi, birşeylere bulamadan.. Afiyet olsun..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 200 gr krema
  • 200 gr kuvertür çikolata (ben bitter kullandım, sütlü de kullanılabilir)
  • 200 gr kalmış, bayatlamış yada daha önceden buzluğa atılmış çikolatalı kek

Kremayı sos tenceresine alıyoruz ve kaynatıyoruz. Tam ısınıp fokurdamaya başladığı an ocaktan alıyoruz içerisine çikolatayı atıp hızla karıştırarak eritiyoruz.  Keki iyice ufalayıp içerisine atıyoruz ve kapalı bir kaba koyarak soğutuyoruz. 1 saat sonra buzdolabına kaldırıp en az 4 saat dolapta bekletiyoruz. Süre sonunda çıkarıp top top şekil veriyoruz ve tekrar dolaba kaldırıyoruz. Kakao veya başka malzeme ile üzerini kaplayacaksanız dolaba kaldırmadan yapabilirsiniz. Ben atmaya kıyamadığım bayram çikolatalarının kutusuna koydum. Çok güzel gözüküyorlar.. Arkadaşlarınıza giderken kendi yaptığınız truffları götürebilirsiniz. Çok eğlenceli olur:)

2 responses »

Bir Cevap Yazın

