Kremalı Milföy Tatlısı

Standard

Milföy hamuru ile farklı lezzetlere devam:) Bu sefer tuzlu milföy hamurundan nasıl başarılı bir tatlı yapılır onu yazıyorum:)) Çok ciddi oldu bu:)) Aslında içerisine bir krema yapılıyor, üzerine yumurta sarısı falan sürülmüyor ve pudra şekeri ile tatlandırılıp servis ediliyor. Her milföy tarifi gibi bu da çok pratik ve çok kolay.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • Milföy hamuru (her bir kare dört parçaya kesilecek şekilde, istenilen miktarda kullanılabilir)
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağından biraz az toz şeker
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı Moova Süt
  • 50 gr margarin
  • 1 paket şekerli vanilin
  • Pudra şekeri

Kremayı önceden yapıp oda sıcaklığında soğutmamız gerekiyor. Tencereye süt hariç tüm malzemeyi koyup ocağın altınıda kısık açıp hızlıca karıştırıyoruz ve sütü yavaş yavaş ekliyoruz. Sütün tamamını ekledikten sonra ocağı orta ateşte açıyoruz ve koyulaşana kadar karıştırıyoruz. Dilerseniz blender kullanabilirsiniz.  Krema soğurken önceden buzluktan çıkardığımız milföy hamurlarını artı şeklinde dörde bölüyoruz.  4 eşit kare parça elde etmiş oluyoruz. Benim kremamdan 3 milföy hamuruna yetecek kadar çıktı. Yani 12 parça pastacık oldu. Sonrasında yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı diziyoruz ve kızarana kadar önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişiriyoruz. Milföy hamurları soğuduklarında ikiye bölüp  oda sıcaklığında soğumuş kremamızı içlerine tatlı kaşığı ile dolduruyoruz ve üzerlerine pudra şekeri döküp servis yapıyoruz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bakmayın böyle uzun uzun yazdığıma. Çok kısa zamanda oluyor herşey:) Bu arada ilk defa Blogumda bir marka ismi verdim. Moova, evet Moova sütlerini gördüğümde (ki daha yepyeniydi o zaman marka) ilk önce paket şekline ve rengine bayıldım. Hemen aldım ve bu seferde tadına bayıldım. Biraz araştırdım, Moova’nın Efeler Çiftliğinin fotoğraflarını gördüm ve bu  güven verdi bana. Sizlerle de fikrimi paylaşmaya karar verdim. Birde peynirleri çıktı ama henüz deneme fırsatım olmadı. En kısa zamanda onlarıda deneyeceğim. Sizde deneyip fikirlerinizi paylaşabilirsiniz..Afiyet olsun..

4 responses »

  1. merhaba..yillar once yaptigim kremali milfoy tatlisi ozlemiyle uyandim bu sabah ve 10 aylik kizimla oynarken yaptim bu tatli. krema tarifi muhtesem ( pasta arasinda da kullanmayi dusunuyorum :))) oldu. tesekkurler

Bir Cevap Yazın

