Ezogelin Çorbası

Standard

 

Aslında dün akşam yaptığım çorbanın tarifini de hemen paylaşmayı düşünüyordum. Pazar günü rehaveti çökünce üzerime, bugüne erteledim, aklımda kala kala.. Blog yazmaya, mutfakta yaptıklarımın nedensiz fotoğraflarını çektikten sonra başlamaya karar verdim. Madem bu kadar yemek fotoğrafı arşivim oluştu, bende bunları bir blogta paylaşıyım dedim. Ama sonra o arşivdekiler bana yetmedi. Sanki bu fotoğraf biraz özensiz çekilmiş, ya bu fotoğraf güzel olmamış ben bu tarifi yeniden deneyeyim diye diye baktım ki bir sorumluluk haline gelmiş:) Bundan memnuniyetsizliğim yok asla. Aksine bir sorumluluk çok hoşuma gitti. Şimdilerde, haftaya İstanbul’a gideceğim ve 1 hafta 10 gün kadar kalacağım için düşünüp duruyorum. Acaba biriken tarifleri birden yayınlasam mı diye:) Anlayacağınız blog benim işim oldu. Para kazandırmayan, mutluluk veren işim:) Zaten günümüzde çok az kişi hem mutlu hem para kazanır olmuş durumda yaptığı işinden..

Neyse gelelim çorbaya. Yaz günleri en çok mercimekle yapılan çorbaları özlüyorum. Bunlardan biride ezogelin çorbası..  Kış bitmeden bolca yapmalı..Acaba mercimekle soğuk çorba yapılabilirmi?? Biraz bakıyım buna:)

 

Malzemeler

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek (sarıda olabilir)
  • 1 yemek kaşığı pirinç
  • 2 yemek kaşığı ince bulgur
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1,5 litre su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası (dilerseniz ikisinide domates salçası olarak kullanabilirsiniz)
  • tuz, nane, kırmızı pul biber (1 tatlı kaşığı)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

 

Öncelikle ince bulguru, yıkanmış mercimek ve pirinci 1,5 litre su içerisine koyup önce yüksek ateşte kaynatıyoruz. Köpüklerini alıp ocağın altını orta ateşe getiriyoruz. Bu şekilde yaklaşık 40 dakikada pişiyor. Pişmesine yakın ayrı bir tavaya sıvıyağ ve tereyağını alıyoruz. Soğanı minik minik doğrayıp yağda kavuruyoruz. Orta ateşte ara sıra karıştırarak 10 dakika kadar kavurduğumuz soğanın içerisine salçaları ve nane ile pul biberi ekliyoruz. 5 dakika daha karıştırdıktan sonra, bu karışımı çorbamıza ekliyoruz. Eğer çorbada fazla tane sevmiyorsanız blender ile biraz ezebilirsiniz. Ama ezogelinin özelliği biraz taneli olmasıdır bence..  Ocakta 5-10 dakika kadar bu şekilde kaynattığımız çorbanın tuzunu da atıp altını kapatıyoruz. Eğer çorbanız koyu olduysa altını kapatmadan biraz kaynar su ekleyebilirsiniz. Ama en önemlisi; pişer pişmez yenmesi gerekir, yani sonrada yenir ama çok koyulaşan bir çorba olduğu için ya su eklenir yada koyu koyu içilir. Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

