Peynirli Kol Böreği

Standard

El açması börekler içerisinde en kolayı sanırım bu börek. Çünkü gerçekten elle açılıyor. Ben oklava ve merdane kullanmakta henüz yeni olduğum için olsa gerek, kömbe yaparken biraz  zorlanmıştım. Aslında kolay ve güzel açtım ama biraz fazla yavaş açmıştım. Dün kol böreği hamuru için bir kaç site dolaşırken Uzman Tv’de buldum bir tarif. Hem kolay hemde pratik görünüyordu. Denemekte fayda vardır diye girdim mutfağa. Eşim hangi pastaneden aldın bunu diyene kadar acabalarım vardı ama o cümle herşeyi değiştirdi. Artık kol böreği tarifim budur. İç malzemesini değiştire değiştire yaparım bundan böyle.

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 4 su bardağı un
  • 1+3/4 su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • peynir
  • 1 su bardağı sıvıyağ ve eritilmiş tereyağı karışımı (yarı yarıya)
  • 1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

 

 

 

 

 

 

 

 

Unu, tuzu yoğurma kabımıza alıyoruz ve ortasını havuz gibi açarak suyumuzu yavaş yavaş ekliyoruz. Biraz fazla yoğurmak gerekiyor tamamen özdeşleşmesi için. Hazır olan hamuru 8 eşit parçaya bölüyoruz ve her bir parçayı merdane yardımıyla unlanmış tezgahta yemek tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Yağ karışımımızdan tezgaha biraz sürdükten sonra açılmış hamurumuzu koyuyoruz ve üzerine tekrar yağ sürüyoruz. Sonra tekrar bir hamur ve tekrar yağ. Böylece her parçayı üst üste koyup yağlamış oluyoruz. En üstede yağ sürüp 15 dakika bu şekilde dinlendiriyoruz. Süre sonunda Hamurların üzerinde baloncuklar oluşmuş oluyor ve yağıda biraz çekmiş oluyor. Ve ilk parçayı alarak yuvarlak olacak şekilde elimizle çekerek açıyoruz. İçerisine de biraz yağ sürüp kenarına peyniri koyuyoruz. Sıkı bir şekilde sarıyoruz ve uzun olan ruloyu ister iki parçaya ister dörde sararak tepsiye yerleştiriyoruz. istersek yuvarlak yapabiliriz. Aslında bu hamur açma aşamasını buradan izlerseniz daha açıklayıcı olabilir. Buyrun tıklayın. Üzerine yumurta sarısı sürüp(ki benim yumurtam kalmadığı için yoğurt + yağ karışımı sürdüm) 180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.  Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

