Mantarlı bulgur pilavı

Standard

Hala yatıyor olmak çok sıkıcı. Bugün 13 gün oldu. Neyseki arada kalkıp birşeyler pişiriyorum yada malzemeleri doğruyorum, soğanı kavuruyorum falan filan… Dün mantarlı birşeyler yapalım dedik. Bulgur pilavı çıktı ortaya. Güzel oldu, mantarlı pirinç pilavından daha güzel…  Fotoğraf yine kötü.. Çünkü ona sıra gelene kadar yorulmuş oluyorum, zaten makinamda yanımda değil, cep telefonu ile ne kadar iyi olursa…

Malzemeler

  • 1 adet kuru soğan
  • 300 gr mantar
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 su bardağı pilavlık bulgur (ben esmer bulgur kullandım)
  • 4 su bardağı kaynar su
  • tuz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Soğanı yemeklik doğrayıp ısıttığımız yağda kavuruyoruz. Üzerine doğradığımız biberleri ve salçaları ekliyoruz 3 dakika kadar kavurmaya devam ediyoruz. İri küpler halinde doğradığımız mantarlarıda ekleyip bir-iki dakika daha kavuruyoruz. Bulguru koyuyoruz ve sıcak suyumuzu dökerek kapağını kapatıp, pişmeye bırakıyoruz. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz ve altını kapamadan tuzunu ekliyoruz. Karıştırıp, ocağı kapatıyoruz. Servisten önce 10 dakika dinlendiriyoruz. Afiyet olsun..

 

4 responses »

  1. Bulgur pilavının pirinç pilavını üstünlüğü vardır bende. Hele de böyle sebzelerle yapılırsa çok daha fazla sevrim. Mantar bulgura çok yakışıyor. Çoğu zaman benim de yaptığım bir yemek olduğu için lezzeti konusunda tereddütsüz nefis diyebilirim. ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

