Kuzu Gerdan Haşlama

Standard

Kuzu  eti sevmiyorum, yemiyorum aslında. Hele pişerken yaydığı kokudan hiç hoşlanmıyorum. Ama evde çok seven biri olunca yapmamak olmuyor. Haşlamada en sevilen lezzetlerden biri.  Sevmediğim ve hatta yemediğim yemeğin tarifini neden mi veriyorum? Çünkü çok güvendiğim bir damak bayılarak yiyiyor:) Afiyet olsun..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2 parça kuzu gerdan
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet havuç (ben kullanmadım, çok tatlı olduğu için)
  • 1 büyük boy soğan
  • tuz
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Öncelikle  kuzu gerdan parçalarını kızdırdığımız yağda önlü arkalı rengi değişene kadar -yaklaşık 2 dakika-  kızartıyoruz. Renkleri döndüğünde tencereye etlerin üzerini geçecek kadar su ekliyoruz. 1 – 1 buçuk saat kaynattıktan sonra soğanı bütün olarak içerisine atıyoruz. Suyu azalmışsa kaynar su ekliyoruz ve iri doğranmış patatesleri ve havucu da içerisine ekliyoruz. Sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirip, tuzunu atıyoruz ve ocaktan alıyoruz.

2 responses »

  1. Kuzu eti benim de pek tercih ettiğim bir et tütü değil ama bazı yemeklerde oldukça lezzetli oluyor. Gerdanın haşlaması da bence onlarad biri. Ellerinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

