Fırında karnabahar kızartması:)

Standard

Nasıl kulağa hoş geliyor değilmi:) Damağada çok hoş geliyor inanın. Karnabahar aşığı olarak ve kızartma yemeyen biri olarak o güzel karnabahar kızartmasının tadından yoksun kalıyordum. Sonunda güzel bir tarif buldum. Bence kızartmanın yerini tuttu. Kesinlikle çok güzel… Tarifi Lavantinin blogundan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu arada karnabaharlar buzluktan:) Mevsiminde alıp haşladıktan sonra buzluğa atmıştım. Sanırım bu ay içerisinde tüketeceğim ve yazın canım çekecek :(

Karnabaharları buzluğa atma yöntemimse şu şekildedir; :) karnabaharı çiçek çiçek ayırıp haşlıyorum ve çok fazla yumuşamadan sudan alıp soğuk sudan geçiriyorum. Çokta sert olmuyor-yenilecek kıvamda- sonra süzgeçe alıyorum ve 2-3 saat iyice süzülüp kuruduktan sonra buzluk poşetlerine koyuyorum. Çok rahat oluyor. mutlaka denemelisiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler:

  •  1 adet orta boy karnabahar
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Karabiber, tuz
  • Beyaz peynir
  • Bir avuç kuru ekmek içi

Karnabahar buzluktan çıkarılır (Hala tezgahlarda bulunan karnabahardan alıyorsanız eğer yumuşayana kadar haşlıyorsunuz) Bir kasede yumurta, un, nişasta, kabartma tozu, karabiber, tuz ve sıvıyağ karıştırılır. Çiçek çiçek ayrılmış karnabaharlar bu karışıma batırılır ve fırın tepsisine koyulur. Üzerine peynir ve kırıntı haline getirilmiş ekmek içi serpilir. 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun..

5 responses »

  1. Karnabahar benim de vazgeçilmezim… Her türlüsünü seviyorum. Turşusunu bile:) Fırında beşamelli yapıyordum ama bu da çok cazip göründü. Kızartma yapınca ev de ben de maaf oluyoruz… Mutlaka deneyeceğim.. Bir de karnabaharı buzlukta nasıl saklıyorsun onunla ilgili bilgi alabilr miyim?

    • karnabaharı haşlıyorum ve çok fazla yumuşamadan sudan alıp soğuk sudan geçiriyorum. Çokta sert olmuyor-yenilecek kıvamda- sonra süzgeçe alıyorum ve 2-3 saat iyice süzülüp kuruduktan sonra buzluk poşetlerine koyuyorum. Çok rahat oluyor. mutlaka denemelisiniz. :) Sevgiler..

Bir Cevap Yazın

