Sebze Suyu

Standard

Sebze suyu yaptım, kalıplara koydum, buzluğa kaldırdım. Artık çorbalarımın, pilavlarımın tadı daha yüksek olacak. Lezzetleri katlanacak :) Tavuk suyuda yapılmalı aslında.. Yakın zamanda onuda yapacağım. Sonra da et suyu:) Ara sıra böyle yapıp buzluğa kaldırmalı. Zaten uzun zamandır hazır et-tavuk suyu kullanmıyorum.. Bunlar çok iyi olacak.  Yapımıda çok kolay, hiç öyle düşünüldüğü gibi uğraştırmıyor. Evdeki malzemelerle, bir kaç gün daha kullanmazsanız yavaş yavaş bozulmaya başlayacak sebzelerle yapılabilir. Hem bir değerlendirme yöntemi.

Bence sebze suyunun ana malzemesi soğan ve kereviz. Kerevizin o mis kokusu olmadan olmaz.. Domates ve havuçta eklendiğinde aslında başka da malzemeye gerek yok. Ama benim dolabımda bir kaç tane sarı biber, 2 dal kuşkonmaz, biraz pırasa ve dereotu vardı, onlarıda ekledim. Sonuç olarak malzemeler şu şekilde oldu;

  • 2 adet küçük kereviz
  • 2 adet domates
  • 2 adet soğan
  • 2 adet havuç
  • 2 adet sarı biber
  • 2 dal kuşkonmaz
  • bir kaç dal pırasa
  • dereotu
  • 1 dal kekik
  • 1 dal taze biberiye
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kekik ve biberiye hariç tüm malzemeler iri iri doğranıp zeytinyağında 2 dakika kadar çevrilir ve üzerini kapatılacak kadar su eklenir. Çok az tuzda koyduktan sonra üzeri kapanacak kadar su eklenip kaynatılır. Kaynadıktan sonra altı kısılıp yarım saat pişirilir ve biberiye ile kekikte eklenip ocaktan alınır. Benim tenceremin kapağı sıkı sıkı kapanmadığından üzerine yağlı kağıt koyup kapağı öyle kapatıyorum ki, buharını dışarı bırakmasın. Sonrasında mutfak bezi ile süzülür ve kalıplara boşaltılıp soğuması beklenir. Soğuduktan sonra buzluğa gider, zamanı gelince yemeklere tat katar.. Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

