Fava

Standard

Favayı ilk denediğimde çok küçüktüm ve çok sevmiştim. Annem hiç yapmadığı için aklımdan çıkmış gitmişti. Tabi rakının yanına çok yakışan bir meze olduğundan ve bende mezelere bayıldığımdan bu tadı hatırlamam çokta zor olmadı:)  Bende yaparım dedim. Evde kimse sevmese bile yaparım. Koca tabak favayı tek başıma yiyeceğim için aslında bayıla bayıla yaparım :) Bir kaç deneme sonunda en kıvamı yerinde olan tarifim bu oldu. Aslında aradığım kıvam için ölçülü tarif gerekmediğini de öğrenmiş oldum. Tadına ve sevdiğiniz akışkanlığa baka baka yaparsanız tam ağzınıza layık bir fava çıkıyor ortaya. Ama ben yinede şu kadar bu kadar yazıp biraz fikir edinmeye yardımcı olayım.. Elimden geldiği kadar..

Malzemeler

  • 250 gr kuru iç bakla
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet limon
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • dereotu

Ben baklayı daha önceden ıslamış ve hiç haşlamadan buzluğa atmıştım. Buzlukta hazır bulunmuyorsa sizde, 1 gece önceden baklayı suya koyuyoruz. Ertesi gün iyice yıkayıp suyu süzüyoruz. Minik minik doğradığımız soğanı, zeytinyağında öldürdükten sonra baklaları ekliyoruz ve 2 su bardağı su koyup kaynamaya bırakıyoruz. Suyunu çektikçe su eklersek eğer istediğimiz kıvamı elde edebiliriz. Ben ilk denemede tarifte yazan suyun hepsini ekledim ve çok sulu bir favam oldu. Sonra anladım ki suyu azar azar eklemeli. Baklalar ezilecek kıvama geldiğinde (Bu aslında 4 bardakta oluyor) tuzunu ve şekerini ekliyoruz. Ocağı kapatıp blender ile iyice eziyoruz. Biraz soğutup, su ile ıslattığımız servis kabımıza döküyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz. Ertesi güne harika bir mezemiz oluyor. Dereotu ve limonla süsleyebilirsiniz. Aslında süslemelisiniz, çünkü dereotu favanın en sıkı dostu ama ben gidip almaya çok üşendim:) Afiyet olsun..

2 responses »

Bir Cevap Yazın

