Selanik Gevreği

Standard

 

Selanik gevreğine bayılırım. Çalışırken alır alır çekmeceme koyardım. Masa altından canım birşeyler çektikçe, midem kazınmaya başlayınca hemen atardım kıtır kıtır.. Evde yapmayı hiç düşünmemiştim. Öyle bir tarif öğrendim ki bir gün. Pastanede yediğimin birebir aynısı. Bende ondan sonra yapmaya başladım. Hem kendime göere istediğim kuruyemişi koyuyorum. Hem istediğim kalınlıkta yapabiliyorum. Orjinal tarife bakarsanız incecik olur ve antep fıstığı, badem koyulur. Sizde deneyin. Zahmetli gibi görünüyor ama denemeye değer. Bu tarifimde Fatoş’a hazırladıklarım arasında olduğu için fotoğraf yemekevi.tv sahibi Fatoş’a ait. Keşke her yaptığımın fotoğrafını o gelse çekse. İnanın 2 gündür çektiğim fotoğrafları beğenmiyorum :) Fatoş’un sitesine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Afiyet olsun.

Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • ½ su bardağı şeker
  • ½ su bardağı svıyağ
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Kuru üzüm, fındık içi, badem içi, ceviz içi

Şeker ile yumurtaları çırpıyoruz. İçerisine sıvıyağı ekliyoruz. Un, kabartma tozu ekleyip kek kıvamından biraz daha katı bir hamur elde ediyoruz. Sirkeyi ve kuru üzüm, fındık, ceviz, badem ekleyip karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye döküyoruz. Önceden 200 derecede ısınmış fırına atıyoruz. Atar atmaz fırını 160 dereceye düşürüyoruz. Kekimiz piştikten sonra 20 dakika kadar soğutuyoruz. Ve dilim dilim kesiyoruz. Başparmak kalınlığında dilimler en ideali bence. Kestiğimiz dilimleri tekrar tepsiye alıp 20 dakika fırına veriyoruz. İki tarafını da fırınlamamız gerekiyor. Bu yüzden 20 dakika sonrasında fırından alıp diğer taraflarını çeviriyoruz. Bu işlemi iki sefer yaparsak tam istenilen gevrekliğe kavuşmuş oluyor. İçerisine aslında anason da giriyor ama bende olmadığı için koymadım. Siz de varsa 1 tatlı kaşığı anason koyabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

