Ispanaklı Örgü Börek

Standard

Anneannem pırasalı börek yapardı herkes bayıla bayıla yerdi ben yanına yaklaşmazdım. Ispanaklı börek yapardı yine aynı hiç yaklaşmazdım. İnsanın sonradan damak tadı, zevki mi değişiyor ne oluyorsa, şimdi bayılırım pırasalı, ıspanaklı böreklere. Bu börek aslında normal hamurdan da yapılır ama milföy hamur ile yapılırsa daha lezzetli oluyor. Üşenir milföy hamuru hazırlamak istemezseniz hazır milföy ile de yapılabilir tabiki. Fotoğraf yemekevi.tv sahibesi Fatoş’tan :) Röportajımız için ve Fatoş’un birbirinden güzel yemekleri için buraya tıklayabilirsiniz. Afiyet olsun.

Malzemeler (ıspanaklı harç için)

  • 1 adet kuru soğan
  • 500 gr ıspanak
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 250 gram peynir (ben eski kaşar kullandım)
  • 1 çay kaşığı top renkli biber

Malzemeler Hamur için (Milföy hamuru)

  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • ¾ su bardağı soğuk su
  • Tuz
  • 100 gram soğuk tereyağı

Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı (1 yemek kaşığı su ile sulandırılmış)

İç Harcı hazırlamak için sıvıyağı tencereye alıyoruz ve minik doğradığımız soğanları biraz kavuruyoruz. Üzerine doğranmış ıspanakları ekliyoruz. Ispanaklar tamamen suyunu saldıktan sonra baharatları ekliyoruz. Tüm suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Biraz soğuduktan sonra peynir ve top biberleri ekliyoruz. İç harcımız hazır.
Hamurun malzemelerini ( tereyağı hariç ) karıştırıyoruz. İyice yoğurduktan sonra yarım saat dinlendiriyoruz. Dinlenen hamuru merdane ile açıyoruz. Servis tabağı büyüklüğünde açmak yeterli. Ortasına dolaptan çıkardığımız tereyağını koyuyoruz ve zarf şeklinde kapatıyoruz. Bu şekilde yarım saat daha dinlendiriyoruz ama bu sefer buzdolabında olacak. Dolaptan alıyoruz ve merdane ile tekrar açıyoruz. Sonra tekrar zarf şeklinde katlıyoruz yine dinlendiriyoruz. Sonra çıkarıp dolaptan tekrar açıyoruz. Ve bir kez daha tekrarlıyoruz. 2-3 sefer açmak yeterli oluyor. En son çıkardığımızda hamuru oval şekilde açıyoruz. Boylamasına ortasına iç harcı yayıyoruz. Her iki tarafından ikişer santim aralıklarla kesikler atıyoruz. Kestiğimiz parçaları hamurun üzerine doğru örgü şeklinde kapatıyoruz. Yumurta sarısını sürüp önceden 200 derecede ısıtılmış fırına atıyoruz. Dilerseniz tam buğday yerine beyaz un ile de yapılabilir.

2 responses »

  1. Gerçekten de insanın yaşla birlikte yemek zevki de değişiyor. Ben de hayatta pırasa falan yemezdim şimdi bayılarak yiyorum. Hele ki ıspanaklı ve pırasalı börek dünyanın en güzel şeyi bana göre :) Çok nefis gözüküyor bu arada eline sağlık.

Bir Cevap Yazın

