Vişneli Pasta

Standard

Annem vişneleri getirdiğinden beri buzlukta duruyorlardı. Hep aklımda vişneli pasta vardı ama bir türlü yapamamıştım. Bazı tarifler hep erteleniyor nedense.. Sonunda tarif defterimi aldım elime ve pandispanya reçetelerine göz gezdirdim. Eskiden olsa hazır pasta keki alırdım. Şimdi düşünüyorum ki aslında çok kolaymış pandispanya yapmak. Beni hiç yanıltmayan bir kaç pandispanya tarifim var ve kakaolu için kullandığım tarifimi yapmaya karar verdim. Vişneli pastamı kakaolu yaptım. İşte tarifi;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler (Pandispanya için)

  • 4 adet yumurta
  • 4 kahve fincanı toz şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 3 yk kaynamış su
  • 2 yk sıvıyağ
  • 3 yk kakao

Malzemeler (Krema için)

  • 1,5 su bardağı süt
  • 3 adet yumurta sarısı
  • 2 yk un
  • 2 yk buğday nişastası
  • 4 yk toz şeker
  • 4 yk kakao

Üzerini kaplamak için

  • 2 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • fındık içi
  • tane vişne
  • vişne aromalı jel (tercihe göre)

Pandispanyayı ıslamak için

  • Kahve
  • Süt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pandispanya için yumurta sarıları ve akları ayrı kaplara alınır ve şekerin yarısı aklarla, yarısı sarılarla çırpılır. Aklar yoğun kıvam alana kadar çırpılarak buda yaklaşık 5 dakika alıyor. Sarıları karıştırdığımız kaba kaynar suyu ve sıvıyağı ekleyip biraz daha karıştırıyoruz. Bu karışımı yumurta aklarının karışımına ekliyoruz ve bundan sonrasını tahta bir kaşıkla kabın altından üstüne doğru karıştırarak devam ediyoruz. Amacımız yumurta aklarının krema kıvamını söndürmemek. Unu, kakaoyu, kabartma tozunu ve vanilini mümkünse 2 kez eleyerek yumurtalı karışıma ekliyoruz. Yağlanmış kelepçeli kalıba alarak 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Kürdan testi ile kontrol edip fırından alabiliriz.

Benim kalıbım 24 cm di ve bu ölçüler çok rahat 3 kat pasta yapmaya yetti. Ben 2 kat yaptım gerçi:)

Bu arada tarifimin altına kek pişikten sonra en az 6 saat dinlendir diye bir not düşmüşüm ama ben kremam soğuyunca hemen pasta yapımına geçtim. Pastayı dolapta 1 gün beklettim. Umarım yanlış değildir..

Pastacı kremasına gelirsek onu yapmakta oldukça kolay tüm malzemeyi sos tenceresine alıyoruz ve önce iyice çırpıyoruz, topaklanmasın diye. Sonra ocağın altını orta ateşe alıp sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Kıvamı koyulaştığında ateşten alıp arada karıştırarak soğutuyoruz. Bu kremayı 1 saat kadar buzdolabında dinlendirmemiz gerekiyor.

Herşey hazır olup pasta yapımına geçtiğimizde herşey çok eğlenceli olmaya başlıyor. En azından benim için. Süslemek, kremayı sürmek, vişneleri yerleştirmek falan benim için çok eğlenceli. Pasta yapmayı çok seviyorum…

 

Pandispanyayı ikiye kestikten sonra sütlü kahve hazırlıyoruz ve iyice ıslatıyoruz. Ben biraz vişne suyuda dökmeyi düşündüm ama sonra vazgeçtim. Bu da bir fikir.. Ara kremayı sürüp, vişne tanelerini kremanın üzerine döşüyoruz. Üzerine diğer pandispanya katını ıslatıp koyuyoruz. En üste krem şanti hazırlıyoruz ve kaplıyoruz. Ben kenarlarını ve üstünü fındık ile kapladım. Üst kısmın tam ortasına vişne taneleri koydum ve hazır vişne aromalı jel döktüm. Aslında bu jel konusuna son anda karar verdim. Hazır gıdaları pek sevmem hele böyle jel, jöle gibi şeyler pek hoş değil ama çokta kullanmadım zaten. Kullanılmasa da olur tabi.

Bu kadar uzun bir yazı korkutmaz sizi umarım..O kadar uzun sürmüyor inanın. Süslemek tamamen sizin zevkinize kalmış. Pastayı bu yüzden çok severim. Fındık varsa fındık, yoksa limon kabuğu rendesi, çikolata parçaları… İstediğiniz gibi süsleyin.. Afiyet olsun..

 

2 responses »

Bir Cevap Yazın

