Çıtır Büzgü Börek

Standard

Yemek yapmayı çok seviyorum ama börek, kek, pasta yapmak ayrı bir zevk benim için. Bütün günümü bunlara harcayabilirim. Ama bu ara inanın yaptığım hiç birşeyi yemiyorum malum kilolar:) yiyipte kilo almayan biri olmayı çok isterdim. Kıskanıyorum valla o vücut tiplerini :) Büzgü börek aslında çok fazla gördüğüm börekti ama hiç denememiştim. Önceki günden karnıyarık harcından da artınca denemek istedim. Bizim evde beğenildi. Şekli itibari ile de farklı olunca sanki çok uğraşılmış gibi düşünüldü. İşte yapılışını da resimlediğim Büzgü börek tarifi;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler (4 adet börek için)

  • 1 adet yufka
  • 1 kase su
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ

İç harç için

  • 2 adet sivribiber
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 adet domates
  • 200 gr kıyma
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası

İç harç için yağda sivribiberi biraz kavuruyoruz ve kıymayı ekliyoruz. İyice kavrulduktan sonra salçayı ve domatesleri ekliyoruz. Ben aslında bu harcı karnıyarık için hazırlamıştım. Kıymayı evde kendim yaptım. Yani satır kıyması oldu. Çok lezzetli olduğu söylendi eşim tarafından. Artık kıyma yerine et alıp kendim yapıcam. İçerisine istediğiniz harı koyabilirsiniz. Peynir, Ispanak, Patates.. Ne isterseniz.

Yapılışına gelirsek, 1 yufkayı artı şeklinde 4’e bölüyoruz. 4 adet üçgen parça elde ediyoruz. Her parça için, sivri yerini kendimize bakacak şekilde tezgaha koyuyoruz. Suyun içerisine sıvıyağı koyup fırça yardımıyla yufkamıza sürüyoruz. Önceki sivri kısımdan tutup yukarıya doğru sürüklüyoruz.  Sonra yanları ortada birleştiriyoruz. Ve ucuna iç harcımızı koyup sigara böreği gibi yukarı doğru sarıyoruz. İşte bu kadar. Aşağıda resimlerde de daha iyi anlaşılacağını düşünüyorum.Kalan yağlı suyu üzerlerine sürüp 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun

 

Bir Cevap Yazın

