Domates Çanağında Ispanaklı Yumurta

Standard

Ben yumurta sevmeyen biri olarak, evin diğer bireyi dolayısıyla  çok sık yumurtalı yemekler yaparım. Ispanakta üzerine yumurta kırılarak tadı ve görünümü değiştirilen yemeklerden biri olur çoğu zaman. Bu sefer domatesli yapsam nasıl olur acaba diye düşünürken, en iyisi domates çanağında yapayım, hem farklı görünür hemde çok domatesli olmaz sadece tadını alır diye çıktım yola.  Ben yumurtasız yedim, başarılıydı. Yumurtalısı da evimizin diğer üyesi tarafından bayılarak yenildi tabi:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 4 adet büyük boy domates
  • 300 gr ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • tuz
  • 150 gr peynir (Ben eski kaşar kullandım)
  • 4 adet yumurta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önce yağda yemeklik doğranmış soğanı kavuruyoruz. İçine temizlenmiş ve doğranmış ıspanakları ekleyip, iyice sönmelerini bekliyoruz. Bu sırada zaten ıspanaklar suyunu bırakmış oluyor. Orta ateşte ıspanak suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çektikten sonra tuzu ve baharatları koyuyoruz. Ateşten alıp, minik doğranmış peynirleri ekliyoruz. Ispanaklı harcımız biraz soğurken domateslerin içlerini oyuyoruz.  Ispanaklı harçla domateslerin içini doldurup tencereye alıyoruz ve çok az su ekleyerek 15 dakika kısık ateşte, kapağı kapalı pişiriyoruz. Yumurtaya sıra geldiğinde iki yöntem var dilerseniz aynı tencerede, her birine bir yumurta kırıp kapağı kapalı kısık ateşte pişirebilirsiniz. Dilerseniz fırın kabına alıp (ben küçük güvece koydum) yumurtayı kırıp 220 derecede yumurta pişene kadar fırınlayabilirsiniz. Ben tencereden sonra fırında devam ettim. Nedense bana fırınlamış yemekler daha lezzetli geliyor. Yumurtasız olarak küçük domateslerle misafirlerinize meze olarakta sunabilirsiniz. Afiyet olsun

Bir Cevap Yazın

