Sakallı Poğaça

Standard

İlk ekmek yapma maceraların başlayana kadar mayalı hamurları kesinlikle tutturamıyordum. Belki de korku ile yaklaşıyordum, ya kabarmazsa diye.. Ama sonra ekmek yaparak alıştım mayalı hamurlara. En önemli noktası mayayı uyandırmak. Maya uyuyan bir madde ve sıcağı sever, uyanır. Uyanınca da bir kabarır ki kendinizle gurur duyarsınız :) Bende dün yaptığım poğaça hamuru kabardığında çok mutlu oldum:) Sonrada onları pastanelerde satılan sakallı poğaçaya dönüştürdüm. Görenler ilk önce hazır aldın değil mi diye sordular :) Gururla ben yaptım dedim :) Pastandekilere kıyasla daha yoğun ve daha doyurucu oldu poğaçalarım. Denemeyi düşünürseniz eğer kabarırmı, tutarmı diye çekinmeden  yapabileceğiniz bir tarif olduğunu söyleyebilirim.

P1030841

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 tatlı kaşığı şeker
  • 4 – 4,5 su bardağı un
  • Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
  • İçerisine peynir ve süzme yoğurt karışımı
  • Peynirin üzerini örtmek için ince kesilmiş maydanoz

P1030843

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bir kaba tüm sıvı malzemeleri alıp üzerine tuz, şeker ve mayayı ekliyoruz. Sıvı malzemelerin ılık olması çok önemli. Mayayı ekledikten sonra 2 dakika kadar bekliyoruz ve ardından elenmiş unu yavaş yavaş ekleyip hamuru yoğurmaya başlıyoruz. Ben 4,5 bardaktan bir tık az un kullandım. O yüzden 4-4,5 yazdım un oranını. Hamurumuz ele çok az yapışan ve yumuşak bir hamur olacak. Üzerini iyice örtüp sıcak bir yerde dinlendiriyoruz. Benim için 40 dakika yetti. Hamur 2 hatta 3 katına çıkmıştı bile. Sonrasında mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlak şekilde tepsiye diziyoruz, üzerine yumurta sarısı sürüp 170 derece önceden ısıtılmış fırına atıyoruz. Üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Poğaçalar soğuduktan sonra bir tarafından çok az bıçakla kesip süzme yoğurtla karıştırılmış peyniri dolduruyoruz ve ince kıyım maydanoza bulayıp, servis ediyoruz. Peynire süzme yoğurt karıştırmasanızda olur, hatta değişik peynirlerde deneyebilirsiniz. Krem peynir gibi.. Maydanoz yerine baharata da bulayabilirsiniz.. Gibi çeşitli alternatifler var :) Afiyet olsun..

 

Bir Cevap Yazın

