Tam Buğday Ekmeği

Standard

1 haftadır ekleyemediğim ekmek tarifi sonunda geldi. Aslında tam buğday unu aldığımı düşünmüştüm, ama ben Söke’nin tam buğday unu karışımını almışım. Bazen markette çok kafam karışıyor ve en son eve geldiğimde aa bunu mu  almışım ya, tüh diyebiliyorum :) Söke’nin ekmek yapmak için hazır karışımı bu. Ekmek çok doygun bir ekmek oldu. Ben  paketin arkasında ki tarife -çok küçük ekleme yaparak- sadık kalmaya çalıştım. Lezzetli ekmekler çıktı meydana. Bundan sonra kullanılabilir bir ekmek karışımı oldu benim için.  İçerisinde buğday tanesinin kaba kepek ve özünü de içeren buğday unu varmış.. Ekmek makinam yok, o yüzden elde yoğuruyorum. Ekmek makinası almayı da hiç düşünmüyorum. Çünkü elde yoğurmak çok zevkli.

P1030865

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malzemeler

  • 500 gr Söke tam buğday unu karışımı
  • 6 gr instant maya (4 çay kaşığına denk geliyor)
  • 320 ml ılık su (yaklaşık 2 su bardağı)
  • 1 yemek kaşığı bal
  • Fırın kabını yağlamak için 1 yemek kaşığı zeytinyağı

Ilık suyun içerisine mayayı ve balı ekleyerek 2 dakika kadar bekliyoruz. Süre sonunda unu koyduğumuz kaba mayalı suyu ekliyoruz ve iyice yoğuruyoruz. Karışım kulak memesinden biraz sert oluyor. Üzerini hava almayacak şekilde  örterek ılık bir yerde iki katına çıkana kadar bekliyoruz. Pişireceğimiz fırın tepsisini yağlıyoruz ve hamurdan portakaldan bir tık daha küçük toplar yapıp bu tepsiye koyuyoruz. Yarım saatte tepsi mayalanması için ılık bir yerde bekletiyoruz. Bu sürede fırınımızı 210 derecede ısıtıyoruz. Tepsi mayasıda gerçekleşen ekmekçiklerimizi fırına atıyoruz. 10 dakika sonra fırının ısısını 190 dereceye düşürüyoruz. Sonrasında bu ısıda 15 dakika daha fırınlıyoruz. Ben fırına ayrı bir kapta su koydum ki, buharı ile ekmeklerimin çok sert olmasını engellesin. Fırından çıkartıyoruz ve hamurlaşmasın diye ilk sıcaklığı gitmeden kesmiyoruz. Zaten küçük ekmekler kesmeyede gerek yok :) Afiyet olsun.

P1030862

Bir Cevap Yazın

